donderdag 29 juni 2017

Nog meer shirtjes...

De vorige keer schreef ik al dat ik ook voor Jochem nodig wat shirts erbij moest gaan maken. Dat stond eigenlijk voor vorige week op mijn planning. Maar die liep helaas in de soep vanwege een fikse griep.
Zaterdagavond, toen het weer beter ging en het huishouden weer grotendeels bijgewerkt was, ben ik toch nog maar een poosje achter de naaimachine gekropen en een eerste shirt voor Jochem in elkaar gezet. Weer een shirt met een raglanmouw, want dat was bij de vorige shirts goed bevallen (o.a. omdat het snel in elkaar zit...). En afgelopen maandag van het zelfde patroon nog een tweede exemplaar. 


Jochem is heel blij met deze shirtjes met treinen en schepen. Zelf vind ik dit soort printjes eigenlijk een beetje te druk, maar de jongens vinden het leuk.

De reststukjes van de treinenstof gebruikte ik om eens te proberen een jongensboxer voor Jochem in elkaar te zetten. Het zijn maar een paar stukjes stof, maar het is meer werk als een shirt in elkaar zetten! Maar afgezien daarvan vind ik het resultaat wel heel leuk, dus wellicht dat ik in de toekomst wel vaker op deze manier reststofjes ga verwerken.


Omdat Jochem echt erg weinig shirts had, wilde ik in totaal 4 nieuwe shirts maken. Vier keer hetzelfde patroon, vond ik niet echt inspirerend, dus voor de laatste twee shirts gebruikte ik een patroon van een model met gewone mouwen en een v-hals. Omdat dit wat rustiger stofjes waren besloot ik deze door te stikken met een contrasterende kleur. Verder zocht ik in mijn voorraad nog wat applicaties erbij. En zo zijn dit ook heel leuke shirtjes geworden.





Bij deze serie shirtjes heb ik voor het eerst maatlabeltjes gebruikt. Dat maakt het bij het was opvouwen wat makkelijker te onderscheiden welk shirt van wie is. De maatlabeltjes kocht ik bij MaMarieke.




Erg fijn dat dit klusje nu klaar is. De jongens kunnen nu voorlopig ff vooruit met hun garderobe. Nu ik deze 'moet-klusjes' klaar heb 'mag' ik van mezelf (eindelijk) gaan beginnen met leukere naaiprojecten... Ideeën genoeg... en stof ook!

Patroon raglanshirt: Ottobre zomer 2013
Patroon v-hals-shirts: Ottobre zomer 2012
Patroon jongensboxer: Ottobre lente 2013
Stoffen: Stoffenspektakel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten