donderdag 15 juni 2017

Shirtjes

Voor Sietze maakte ik wat shirtjes. In zijn kast liggen best wel wat kleren die zijn broers ook al gedragen hebben. En die zijn wel zichtbaar gedragen... Prima voor thuis. Maar hij kon er dus wel wat nieuws bij gebruiken! Het leek me wel eens leuk om shirts met een raglanmouw te maken. Ik gebruikte hiervoor een patroon uit de Ottobre. Bij het maken van het eerste shirtje liep ik tegen wat kleine puntjes aan die ik aan het patroon moest aanpassen. De hals moest iets ruimer worden en de mouwen juist wat korter. De aanpassingen die ik deed schreef ik netjes op de patroondelen, zodat ik die bij de volgende shirtjes direct kon toepassen.

En nu is er dus inmiddels een stapeltje van 3 shirtjes klaar!


Poseerfoto's maken met Sietze is nog best lastig. Dus in een paar seconden zoveel mogelijk geflitst, en daar zat toch wel wat leuks bij!








Jochem en Gerben waren toch wel wat jaloers op Sietze zijn shirts. Dus inmiddels heeft ook Gerben er eentje gekregen, al had hij eigenlijk shirts genoeg. Maar ik vond het wel een leuke extra verrassing, op zijn verjaardag vorige week!


Nu nog shirts maken voor Jochem. Hij kan er wel wat bij gebruiken!

Patroon: Ottobre zomer 2013
Stoffen: Hoofs (Den Bosch) en Stoffenspektakel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten