woensdag 15 november 2017

Sweater weather

Vorige week maakte ik voor Sietze een lekker warme en zachte sweater. Daar is het weer de laatste weken ook wel naar. 


Voor het patroon gebruikte ik het Billie-shirtpatroon van Zonen09. Voor de wijdte nam ik een paar maten groter, en dan ingekort tot zijn eigen lengtemaat. Voor een wat stoerder effect voegde ik schouderstukken toe aan het patroon.


De zwarte schouderstukken stikte ik met lichtblauw garen door. Dit deed ik met de coverlockmachine. (Die kreeg ik een maandje geleden van manlief voor mijn verjaardag! Een top-cadeau!)

Buiten foto's maken is natuurlijk altijd het mooiste. Maar omdat hij al verkouden was, vond ik dat niet echt verstandig om te doen.


Toen hij vorige week vrijdag in de keuken van een doosje rozijntjes zat te snoepen, precies in het binnenvallende zonlicht, greep ik snel mijn telefoon om een paar plaatjes te schieten.




Geen topfoto's, maar het kan er wel mee door toch? Ik schat zo in dat dit wel eens een favoriete trui kan worden. Inmiddels ligt de trui weer gewassen en gestreken in zijn kast... Ben benieuwd of hij er morgen gelijk weer uit de la gevist wordt!
(Hij vind het leuk om zelf zijn kleren uit te kiezen. En dat vind ik prima. Aangezien hij meestal een spijkerbroek pakt, is de gekozen combinatie doorgaans wel OK.)

Patroon: Billie van Zonen09
Stof: sweaterstof van By Poppy Design

1 opmerking: