donderdag 19 oktober 2017

Simple skirt en sweet memories!

Voor Lisanne maakte ik een paar weken terug een simpel rimpelrokje van een mooi katoentje van Soft Cactus. 


Leuk om weer eens zo'n model rokje te maken, want met dit soort rokjes heb ik lang geleden mijn eerste stappen als hobby-naaister gezet. In mijn kinderjaren maakte ik een veelvoud van dit soort rokjes voor mijn pop. Ik weet niet meer precies wanneer ik begonnen met naaien, maar ik gok rond mijn 8e jaar. En ik denk zo rond mijn 11e jaar ook begonnen rokjes voor mezelf te maken. Samen met een penvriendin, die elk jaar in de zomer een weekje kwam logeren, op de fiets naar de markt in Woerden. Leuke stofjes scoren van ons zakgeld en daarna weer nieuwe rokjes in elkaar raggen.

Mooie herinneringen!

Al zal het rokje dat ik nu maakte ongetwijfeld heel wat netter in elkaar zitten als ooit het eerste exemplaar, ik vind het nog steeds net zo leuk om te doen!


Bij het rokje maakte ik ook een bijpassend shirt. Hiervoor gebruikte ik weer het Billie-Patroon. Bovenaan de mouw voegde ik een ruffle toe voor een wat meer meisjesachtiger effect. 


Afgelopen maandag ging ik met de kids op stap om het mooie weer uit te buiten. Met vooruitziende blik liet ik Lisanne dit setje aantrekken zodat ik gelijk wat mooie foto's zou kunnen maken.









 Stof rokje: Tickling toes van Soft Cactus
Patroon shirt: Billie van Zonen09
Stof shirt: katoenen tricot van Bas Bastiaans



Geen opmerkingen:

Een reactie posten